UNT sau margarină? Iată ce TREBUIE să alegi

Timp de decenii întregi, în întreaga lume ni s-a spus cât de rău ar fi untul pentru sănătate şi ce bine ar fi să folosim margarina în schimb. Consumul de margarină a fost promovat foarte agresiv. Iată ce e bine să consumăm, totuşi.

Oamenii au fost ameninţaţi că acest consum de unt ar duce la creşterea colesterolului, ce ar fi dăunător sănătăţii. Ca alternativă, margarina ar fi o alegere sănătoasă, caci ea v-ar ajuta să vă menţineţi dieta. Dar totul e doar o minciună pentru că…aţi fost manipulaţi. Vi s-a indus în minte dezinformări medicale, ca de exemplu cea precum căreia abstinenţa de la grăsimile saturate (care se găsesc în unt) ar fi o alegere sănătoasă. Unii medici nutriţionişti au mers pe această idee; dar, trebuie să ştiţi că aceste grăsimi saturate chiar sunt necesare organismului uman, notează almeea.com.

Acest trend a fost accelerat ca urmare a lăcomiei marilor corporaţii din industria alimentară pentru care margarina constituia o alternativă mai bună în a face profituri imense. Dar cu ce costuri! Căci ultimele studii au arătat clar că ea distruge treptat sănătatea, ducând la obezitate, probleme cardiovasculare, diabet şi chiar cancer.

De ce untul e mai bun?

Untul se poate consuma sub trei forme:
– cel mai ideal este untul făcut de casă, din smântână grasă provenită din laptele crud al vacii;
– mai există şi untul organic, care e făcut din laptele ce a fost pasteurizat iniţial;
– ultima versiunea este untul comercial, căruia i s-a scos o parte din grăsimi, fiind procesat. Trebuie să ştiţi că aceasta ultimă versiune de unt (cea mai “rea” ca să spunem aşa) este chiar mai bună decât margarina.

Iată motivele pentru care consumul de unt e mai bun decât cel de margarină:

1) O dietă cu grăsimi saturate puţine nu e sănătoasă pentru toţi. În plus, bolile de inimă asociate cu nivelul ridicat al colesterolului au fost exagerate până la punctul în care s-a transformat într-un adevărat mit. Un studiu din anul 1991 al unei instituţii intitulate Medical Research Council a stabilit faptul că persoanele care au mâncat unt au un risc la jumătate de a avea boli de inimă decât persoanele care au consumat margarină. Şi asta pentru că grăsimile naturale pot fi convertite în carbohidraţi atât cât este nevoie. În plus, colesterolul este chiar necesar pentru creier şi sistemul digestiv.

2) Untul este, de asemenea, bogat în minerale, şi conţine vitaminile A, D şi K2, ce ajută în prevenirea osteoporozei şi artritei. De asemenea, lanţurile scurte şi medii din acizii graşi şi acidul linoleic conjugat (ALC) din unt poate preveni tumorile canceroase.

3) Glicosfingolipidele din unt oferă şi o protecţie împotriva infecţiilor gastrointestinale.

4) Untul este bogat în minerale importante pentru organism, ca mangan, crom, zinc, cupru şi seleniu (puternic antioxidant). Untul oferă, de exemplu, mai mult seleniu pe gram decât o fac germenii de grâu. Untul este, de asemenea, şi o sursă excelentă de iod.

5) Grăsimile saturate din unt sunt ideale pentru fucnţionarea corespunzătoare a plămânilor şi protejează împotriva astmului.

6) Mulţi nutrienţi conţinuţi în unt sunt necesari pentru fertilitate şi reproducţia normală.

Acestea sunt doar unele din beneficiile untului. Aşa că, uitaţi de margarină şi hrăniţi-vă, natural, cu unt.